مدیریت استرس: فرصت هایی برای نوآوری در لبنیات

Category: اخبار زیبایی پوست و مو | No comments


میشل تئودورو


میشل تحلیلگر ارشد علوم غذایی و تغذیه Mintel در سنگاپور است. او متخصص در علوم غذایی و مواد تشکیل دهنده ، با تمرکز بر تغذیه است.

توجه مصرف کننده به سلامتی و سلامتی پدیده جدیدی نیست. با این حال ، COVID-19 و چالش های پیش آمده با آن ، تمرکز بر سلامت کلی را تسریع کرده اند. مردم نسبت به اهمیت سالم ماندن جسمی و روانی برای کنار آمدن با افزایش استرس و اضطراب در این شرایط طبیعی بیشتر آگاه می شوند.

به طور خاص ، سلامت مغز ، سلامت عاطفی و مدیریت و کاهش استرس از اولویت های رو به رشد مصرف کنندگان در سراسر جهان ، در هر سنی و جنسی است ، زیرا آنها به یک رویکرد کلی نگرانه به سلامتی گرایش پیدا می کنند. در کره جنوبی ، دو سوم از کاربران بالغ اینترنت به طور فعال در جستجوی راه هایی برای کاهش استرس هستند و به همین ترتیب ، در ایالات متحده بیش از دو نفر از هر پنج مصرف کننده ، اولویت بیشتری برای سلامت روان دارند.

در عین حال ، ارتباط بین خواب ، آرامش و استرس توسط مصرف کنندگان شناخته شده است ، از هر پنج بزرگسال ایالات متحده بیش از دو نفر کمبود خواب را به میزان استرس نسبت می دهند.

مصرف کنندگان ارتباط بین تغذیه و استرس را تشخیص می دهند

به عنوان بخشی از الگوی جدید سلامت جامع ، تغییر تمرکز مصرف کننده از درمان به پیشگیری وجود داشته است. افراد بیشتری عادت های زندگی مانند ورزش و مراقبه را در پیش می گیرند و فعالانه به دنبال راه حل برای نتایج مطلوب هستند.

با حمایت از شواهد علمی در حال رشد مبنی بر اینکه رژیم غذایی به همان اندازه که برای سلامت جسمی مهم است ، برای سلامت روان نیز مهم است ، مصرف کنندگان برای حمایت از مدیریت استرس و کمک به بهبود خواب و تمرکز به تغذیه روی می آورند. در حقیقت ، بیش از دو نفر از هر پنج نفر در انگلیس در سنین 25-34 سالگی دوست دارند که رژیم غذایی باعث بهبود خلق و خوی آنها شود ، در حالی که بیش از نیمی از مصرف کنندگان در ایالات متحده یا سعی کرده اند یا به غذاها و نوشیدنی های کاربردی که می توانند به خواب کمک کنند علاقه مند هستند ، آرامش بخش است یا به آرامش کمک می کند.

در حالی که سبک زندگی مدرن پرمشغله اغلب با آرزوی مصرف کنندگان برای تغذیه سالم مغایرت دارد ، افزایش دانش در مورد مزایای رژیم های غذایی متعادل باعث شده است که افراد به جای داروهای معمولی و داروهای معمولی ، به دنبال راه حل های تغذیه روزمره برای سلامتی کلی خود باشند. ثابت شده است که چندین دسته از مواد غذایی برای سلامت روان مصرف کنندگان مفید هستند. هنوز هم ، منطقه ای که علاقه مند می شود رابطه بین عادات غذایی ، میکروبیوم روده و عملکرد مغز است.

تحقیقات اخیر شواهد مهمی در مورد نقش میکروبیوم روده در حمایت از عملکرد مغز و کاهش التهاب و علائم استرس ارائه کرده است ، به عنوان رژیم غذایی به عنوان یکی از مهمترین فاکتورها. این یک فرصت جدید در بازار برای مواد مغذی غنی از مواد مغذی است که ثابت شده است با رشد درک مصرف کننده بر روی روده و مغز بدن تأثیر مثبت می گذارند.

توسعه محصول جدید را با تمرکز بر مدیریت استرس و عملکرد شناختی پیش ببرید

با روی کار آمدن مدیریت استرس ، تولیدکنندگان مواد غذایی و آشامیدنی منحصر به فرد هستند که تقاضای مصرف کننده را با بهره گیری از نیازهای آنها در زمینه عملکرد شناختی و تقویت روحیه ، جذب می کنند.

در این راستا ، مواد غذایی و نوشیدنی های لبنی می توانند به عنوان راه حل های عملکردی نه تنها برای جسمی بلکه برای همه جنبه های شناختی در طول زندگی قرار گیرند.

سلامتی شناختی در گروه جهانی لبنیات مورد کاوش قرار نگرفته است ، ادعاهای عملکردی در کمتر از 12٪ از محصولات راه اندازی شده و کمتر از 1٪ ادعاهای مربوط به مغز و سیستم عصبی را نشان می دهد. با این حال ، شواهد علمی در حال ظهور وجود دارد که توانایی برخی مواد لبنی را در بهبود خلق و خو و سلامت کلی روان نشان می دهد.

برخی از پروبیوتیک ها ممکن است به مدیریت برخی از شرایط شایع روان درمانی کمک کنند. به طور خاص ، مصرف سویه های پروبیوتیک مشتق از لبنیات (از جمله Fonterra’s Lacticaseibacillus rhamnosus HN001 (LactoB HN001TM) برای حمایت از مدیریت افسردگی و اضطراب در زنان پس از زایمان مشخص شد.

همچنین ، سایر اجزای لبنیات ممکن است از مدیریت استرس در بزرگسالان پشتیبانی کنند. فسفولیپیدها ، عناصر اصلی سازنده مغز ، با افزایش سن کاهش می یابند و به طور بالقوه بر عملکردهای شناختی مانند انرژی ذهنی ، تمرکز و تمرکز تأثیر می گذارند. فسفولیپیدهای شیر هضم شده در رژیم غذایی می توانند این کاهش را تکمیل کنند و نشان داده شده است که با حمایت از عملکرد ذهنی برای حفظ تمرکز و مثبت کردن ، به کنترل اثرات استرس کمک می کند.

از آنجا که مزایای آن به طور گسترده تری شناخته می شود ، لبنیات می تواند یک نقطه تمایز برای مارک هایی باشد که تمایل مصرف کنندگان به مواد طبیعی و مورد حمایت علمی را پشتیبانی می کنند که از سلامت ذهنی پشتیبانی می کنند.

با برجسته سازی چنین زمینه های سودمند سلامت ، این گروه همچنین بازار هدف خود را گسترش داده و مخاطبان بیشتری را به خود جلب می کند. در حالی که محصولات موجود برای حمایت از پیری سالم و فعال بزرگسالان در نظر گرفته شده است ، شرکت های لبنی می توانند نوجوانانی را در نظر بگیرند که برای مقابله با استرس روزانه و حمایت از رشد مغز به کمک بیشتری نیاز دارند.

میان وعده: یک دسته در حال ظهور رشد است

بخش میان وعده کاربردی یکی از سریعترین رشدها قبل از COVID-19 بود و انتظار می رود که تغییر نتیجه در ترجیحات مصرف کننده که در سال گذشته مشاهده شده است ، روند صعودی را ادامه دهد.

همه گیری ، عادت های میان وعده مصرف کننده را مختل کرده است ، با میان وعده در خانه با افزایش سریع محبوبیت و موارد خارج از خانه ، از جمله انگیزه و مصرف خارج از خانه ، از برنامه های روزمره حذف می شود.

علاوه بر اشباع گرسنگی و ولع مصرف ، اکنون مصرف کنندگان به طور فزاینده ای به دنبال میان وعده ها هستند تا به آنها در کنترل استرس و تأثیرات آن بر سلامت روانی کمک کنند. میله های میان وعده قبل از COVID-19 یک گزینه محبوب برای مصرف کنندگان در حال حرکت بود. با حرکت زندگی به حالت عادی جدید ، آنها همچنان آسایش را فراهم می کنند ، بیش از نیمی از اسنکرها در انگلیس گفتند که این فرصت را به آنها می دهد تا از مسئولیت های خود فاصله بگیرند.

در حالی که گیاهان ، ویتامین ها و مواد معدنی در حال حاضر بخش میان وعده های سالم را هدایت می کنند ، در حالی که افراد به دنبال راه حل های قابل شناسایی ، قابل اعتماد ، دارای پشتوانه علمی و کارآمد هستند که دارای برچسب تمیز ، سالم و سرشار از مواد مغذی باشد ، مواد لبنی نقش دارند.

فرمولاسیون محصولات با تمرکز ویژه بر سلامت روان ، به عنوان مثال ، می تواند لبنیات را با موادی مانند اسطوخودوس ، بابونه ، مرهم لیمو و L-theanine و همچنین آداپتوژن ها ترکیب کند.

با این وجود ، فرصتی برای نوآوری فراتر از میان وعده های غذایی و ماست های سنتی وجود دارد. مارک های بستنی اخیراً به دنبال تبلیغ محتوای فیبر در محصولات و استفاده از پروبیوتیک ها برای ادعای سلامت روده هستند و این میان وعده ها را برای کودکان گزینه جذاب تری می کند.

علاوه بر این ، محصولات غذایی آماده نوشیدن (RTD) همچنین می توانند مزایای اضافی فراتر از مدیریت وزن و تغذیه را فراهم کنند. زنان در ایالات متحده 18 تا 34 سال به نوشیدنی های تغذیه ای با فرمولاسیون اضطراب یا استرس و همچنین مواردی که می توانند خواب را بهبود ببخشند علاقه مند هستند. این نشان می دهد که ارتباط بین استرس ، خلق و خو و خواب در ذهن مصرف کنندگان وجود دارد هنگامی که آنها به دنبال غذا و نوشیدنی هایی هستند که زندگی روزمره آنها را پشتیبانی می کند.

معنای این امر برای صنعت F&B چیست

با توجه به اینکه مصرف کنندگان تمایل فزاینده ای به میان وعده در زمان استرس نشان می دهند ، و تعداد کمی از محصولات با ادعای عملکرد استرس یا خواب روانه بازار می شوند ، فضای سفید در بازار برای هدف قرار دادن شرکت های مواد غذایی و آشامیدنی وجود دارد.

به طور خاص ، لبنیات می تواند یک ماده اصلی برای محصولات میان وعده جدید با مزایای عملکردی ، از جمله استرس ، عملکرد شناختی و خلق و خوی برای همه مصرف کنندگان باشد.

در حالی که بزرگسالان شاغل برای محصولات با چنین خواص آرام بخش و آرام بخشی هدف آشکاری هستند ، لبنیات همچنین می تواند برای دانش آموزان دبیرستانی و دانشگاهی که با استرس های روزانه زندگی آکادمیک مانند امتحانات کنار می آیند همراه با دیگر چالش های عاطفی بزرگسالی مفید باشد.

با نگاه به آینده

با شروع حرکت جهان به سوی عادی جدید ، نحوه نزدیک شدن مصرف کنندگان به سلامتی خود به شدت تکامل می یابد و برخی از روندها احتمالاً در اینجا باقی می مانند.

مرز بعدی غذا در ایجاد توانایی شناختی از طریق راه حل های طبیعی و علمی پشتیبانی می شود. در این تنظیمات ، تولیدکنندگان و مارک های تجاری برای ایجاد ارتباط بین مواد عملکردی از جمله لبنیات و سلامت مغز ، عملکرد ذهنی ، خلق و خوی یا آرامش با برجسته کردن مشخصات تغذیه ای ذاتی آن ، توانایی زیادی دارند. مواد ویژه مانند پروبیوتیک ها و فسفولیپیدهای شیر نیز می توانند نقش بیشتری در فرمولاسیون محصولات برای جذب تقاضای در حال ظهور داشته باشند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>