فراتر از تئاتر: تقاضای تمیزی بعد از COVID

Category: اخبار زیبایی پوست و مو | No comments

[ad_1]

مارسیا موگلونسکی


مارسیا موگلونسکی ، دکتر D. مدیر بینش ، غذا و نوشیدنی ، در Mintel است. تخصص وی بر رفتار مصرف کننده در طیف وسیعی از گروه ها متمرکز است.

مصرف کنندگان همچنان انتظار دارند برخی از علائم قابل مشاهده بهداشتی که در طی همه گیری ایجاد شده است. با این حال ، با واکسیناسیون بیشتر مصرف کنندگان ، احتمالاً برخی اقدامات انجام شده برای حفظ فاصله اجتماعی را رد می کنند. در حالی که مقررات دولتی را در دست اجرا دارند ، رسانه ها سطح تحمل مصرف کنندگان را کنترل خواهند کرد.

فراتر از موارد قابل مشاهده ، پیشرفت های طولانی مدت برای ذخیره زیرساخت ها شامل سیستم های HVAC بهبود یافته ، سیستم های تصفیه پیشرفته و سیستم های نور UV است. اثبات مشهود اقدامات بهداشتی “پنهان” شامل برنامه های صدور گواهینامه برای تمیزی و بهداشت و همچنین تبلیغات در مورد چنین پیشرفت هایی است.

به طور کلی ، مصرف کنندگان با تغییر عادات نظافت شخصی خود ، انتظار نمایش بهداشتی بیشتری از خرده فروشان خواهند داشت.

نگرش مصرف کنندگان نسبت به بهداشت در طی همه گیری تغییر کرده است

یک نتیجه عمده از همه گیری رابطه بین مصرف کنندگان و بهداشت است که می تواند در چندین سطح مشاهده شود:

  • بهداشت شخصی
  • بهداشت خانه
  • بهداشت “محیط”

مصرف کنندگان تشویق می شدند که با شیوع همه گیر دستان خود را به طور مکرر بشویند. در بسیاری از بازارها ، محصولات نظافت شخصی (صابون های دستی ، ضد عفونی کننده ها و مواردی از این دست) با افزایش ذخیره کالاهای مصرف کنندگان ، فروش افزایش یافت. همچنین تقاضا: ماسک صورت ، که در برخی از بازارها و تحت شرایط خاص مورد نیاز است.

محصولات نظافت منزل ، به ویژه آنهایی که نوید ضدعفونی و ضدعفونی کنندگی را می دهند ، با تلاش بیشتر مصرف کنندگان در تمیز کردن خانه هایشان ، محبوبیت بیشتری نیز پیدا کردند. به عنوان مثال ، در کانادا ، بیش از دو سوم مصرف کنندگان مسئول تمیز کردن خانه گفتند که در نتیجه بیماری همه گیر ، بیشتر تمیز می کنند.

مفهوم “بهداشت محیط” طیف وسیعی از نمودها را به خود می گیرد. مصرف کنندگان به دنبال محافظت از خود در محیطی فراتر از خانه خود با فاصله گرفتن از دیگران ، پرهیز از برخی فعالیت ها مانند ورزش ، مسافرت و سرگرمی و تغییر دادن انتظاراتشان در محیط هایی مانند مراکز خرید مانند داروخانه ها و داروها بودند.

عادت های بهداشت شخصی تغییر کرده است

مصرف کنندگان با تشویق دولت ها و عقل سلیم از ابتدای شیوع همه گیر عادات بهداشت شخصی خود را تغییر داده اند. بر اساس تحقیقات Mintel در مورد محصولات صابون ، حمام و دوش ، فرکانس شستن دست و همچنین استفاده از مواد ضدعفونی کننده دست نیز افزایش یافته است. به عنوان مثال ، در هند ، از ابتلا به بیماری همه گیر ، بیش از سه چهارم مصرف کنندگان مرتب دست های خود را ضد عفونی می کنند و دو سوم آنها مرتبا دست های خود را با صابون مایع دست می شوند. به همین ترتیب ، از زمان شیوع بیماری شیوع مواد ضد عفونی کننده دست در تایلند افزایش یافته است.

سایر عادت های بهداشت شخصی ، مانند استفاده از ماسک ، نیز با ادامه بیماری همه گیر موضوعیت بیشتری پیدا کرده است. به عنوان مثال ، در ایالات متحده ، در ژانویه 2021 – تقریباً یک سال پس از به دست آوردن وضعیت همه گیری ویروس – سه چهارم مصرف کنندگان اظهار داشتند که به دلیل COVID-19 در ملا عام ماسک صورت خود را استفاده می کنند.

ترس مصرف کننده باعث می شود تا سوپرمارکت ها پاکیزگی قابل مشاهده را افزایش دهند

در اوایل سال 2020 ، با شیوع همه گیر در سراسر جهان ، مصرف کنندگان در مورد عادات خرید مواد غذایی خود فکر کردند. در حالی که بسیاری از خرده فروشی ها در حین قفل بسته می شدند ، فروشگاه های مواد غذایی همچنان باز می مانند – اما آنها مجبور به سازگاری می شوند.

به عنوان مثال ، سوپرمارکت ها جهت جلوگیری از ازدحام جمعیت ، فلش های جهت دار را در راهروها راه اندازی می کنند. الزامات استفاده از ماسک برای مشتریان و کارکنان را تصویب کرد. دسترسی محدود به تعداد معدودی از خریداران در یک زمان و بخشهای تغییر شکل یافته یا بسته که در آنها غذای بسته بندی نشده و سلف سرویس ارائه می شود (به عنوان مثال نانوایی های داخل فروشگاه ، غذاهای آماده ، سالاد).

آنها همچنین علائم بارزی بهداشتی را نشان می دهند ، از ضد عفونی کننده مکرر در سبد خرید ، سبد و صندوق تا موانع پلاستیکی یا پلاستیکی بین منشی صندوق و مشتریان.

تئاتر امنیتی الگویی برای علائم قابل مشاهده بهداشت است

در اواخر قرن بیستم و دهه 2000 ، با تسریع حملات تروریستی 11 سپتامبر در ایالات متحده ، کشورها نشانه های مشهودی از امنیت را به فضاهای عمومی خود اضافه کردند: تیرهای جلوی ورودی های فرودگاه ها و ایستگاه های قطار ، پلیس و ارتش حضور در ساختمانهای عمومی و اطراف آن و موارد دیگر.

کارشناسان امنیتی این پیشرفت ها را “تئاتر” نامیدند ، اما با شک و تردید گفتند آنچه آنها فراهم می کنند احساس امنیت است ، بدون اینکه در واقع به آن هدف برسند. با این حال ، آنچه “تئاتر” ارائه داد راهی بود که به مصرف کنندگان این احساس را می دهد که از آنها محافظت می شود. این ، به خودی خود ، یک هدف مهم است ، زیرا به مصرف کنندگان اجازه می دهد تا بار دیگر به فعالیت های منظم خود بازگردند.

از تئاتر امنیتی گرفته تا تئاتر بهداشت

اصل پشت تئاتر امنیتی – ایجاد احساس امنیت در محیط چالش برانگیز به مصرف کنندگان – به حوزه دیگری منتقل شده است: بهداشت.

در بالای علائم و نشانه های قابل مشاهده امنیت ، اکنون شاهد یادآوری هایی هستیم که محیط بهداشتی و تمیز است. هدف این است که مصرف کنندگان را به همه کارهای معمول خود ، از سفر به ورزش و بعد از آن ، برگردانید.

صنعت هواپیمایی تمام تلاش خود را کرده است تا نشانه های قابل توجهی از تمیز ، بهداشتی و ایمن بودن هواپیماهای آنها ارائه دهد. خطوط هوایی دلتابه عنوان مثال ، برنامه سفیر پاکیزگی را برای “نظارت دقیق بر بازرسی های تضمین کیفیت ، پیروی از استانداردهای بالا در کل امکانات و هواپیماها” ایجاد کرده است.

با این حال ، این فقط خطوط هوایی نیستند: هتل ها نیز برنامه های بهداشتی را اضافه می کنند و روشن می کنند که مصرف کنندگان از آنها آگاهی دارند. IHGبه عنوان مثال ، برنامه Clean Promise خود را به صورت آنلاین تبلیغ می کند.

آیا بهداشت پیشرفته و قابل مشاهده خریداران را به فروشگاه ها بازگرداند؟

بازگشت به خریدهای حضوری به وضعیت واکسیناسیون مصرف کنندگان ، میزان نگرانی آنها نسبت به ویروس به طور کلی و تمایل آنها به تجربه خرید به روال گذشته بستگی دارد.

با ورود بیماری همه گیر به سال دوم در بسیاری از بازارها ، تمایل به خرید حضوری شدت می یابد. به عنوان مثال ، در ژانویه 2021 در ایالات متحده ، تقریباً دو سوم بزرگسالان می گویند که از خرید در فروشگاه احساس راحتی می کنند. در کانادا ، همین درصد از مصرف کنندگان موافق هستند.

در عین حال ، تمایل به محدود کردن این تجربه وجود دارد. به عنوان مثال ، در ایالات متحده بیش از نیمی از مصرف کنندگان مدت زمانی را که در فروشگاه می گذرانند محدود می کنند ، همانطور که سه پنجم کانادایی ها ، تقریباً از هر پنج مصرف کننده بریتانیایی دو نفر و تقریبا نیمی از مصرف کنندگان اسپانیایی.

آنچه ما فکر می کنیم

از آنجا که بیماری همه گیر کاهش می یابد ، هنوز بر عهده سوپرمارکت ها و سایر مراکز خرده فروشی است که علائم قابل مشاهده بهداشت را به عنوان راهی برای اطمینان از ایمنی مصرف کنندگان حفظ کنند. آنها باید با اجرای پیشرفت های طولانی مدت در ذخیره سازی زیرساخت ها و بخش های “غذای مشترک” (غذاهای آماده ، نانوایی) گامی فراتر بروند. یک فرصت دیگر: مصرف کنندگان را از تغییرات طولانی مدت بهداشت و بهداشت آگاه سازید تا اطمینان حاصل شود که خرده فروشان همچنان نظارت می کنند و به تغییرات همه گیر محور در محیط واکنش نشان می دهند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>