روز جهانی اقیانوس ها: زندگی و معیشت

Category: اخبار زیبایی پوست و مو | No comments


الیشا یانگ


ایلیشا تیم Trends Mintel آسیا و اقیانوسیه را تشکیل می دهد که متشکل از تحلیلگران خبره و متخصصان روند است. وی در حال حاضر بر محتوای Mintel Trends و همچنین خدمات مشتری برای منطقه نظارت می کند.

بیش از سه میلیارد نفر در سراسر جهان برای تأمین معاش خود مستقیماً به اقیانوس ها اعتماد می كنند ، از صنایعی مانند گردشگری ، ماهیگیری و غذاهای دریایی گرفته تا حمل و نقل و حمل و نقل كه از آب تأمین می شود و 70٪ سطح كره زمین را تشکیل می دهد. کشورها ، جوامع و مردم در سراسر جهان برای تأمین غذا ، معیشت ، تنوع زیستی و احساس هویت به اقیانوس و منابع آن اعتماد زیادی دارند. با این حال ، اکوسیستم های دریایی محلی تحت فشارهای مختلف محیطی ناشی از اقدامات ناپایدار انسانی دست و پنجه نرم می کنند.

https://www.youtube.com/watch؟v=BZE0arzjAIY

از سال 2008 ، سازمان ملل متحد (سازمان ملل) 8 ژوئن را به عنوان روز جهانی اقیانوس ها رسماً به رسمیت شناخت و از آن به عنوان فرصتی برای آگاه سازی مردم در مورد تأثیر اقدامات انسانی در اقیانوس استفاده کرد. موضوع امسال “زندگی و معیشت” به دنبال برجسته کردن رابطه بشریت با اقیانوس در طول زمان است – از نظر فرهنگی ، اجتماعی و اقتصادی – و اهمیت ایجاد تعادل ریشه در درک واقعی اقیانوس و چگونگی ارتباط بشریت با آن. هدف این است که تا سال 2030 از 30٪ از زمین و اقیانوس محافظت شود.

پایداری اغلب به عنوان گزینه ای بین محیط زیست یا اقتصاد – بین زندگی و معیشت در نظر مصرف کنندگان قرار می گیرد. این یک دوگانگی کاذب است که در اثر کمبود تخیل و ترجیح نسبت به وضعیت موجود حاصل می شود. در حقیقت ، پایداری فرصتی را برای مشاغل فراهم می کند ، نه تنها برای برآوردن انتظارات مصرف كننده ، بلكه می توانند محصولات و راه حلهای جدید و نوآورانه ای را ارائه دهند كه تعادل زندگی با معیشت را به گونه ای فراهم می كند كه به نفع هر دو باشد. از این گذشته ، بدون یک سیاره سالم و پر رونق که می توان در آن زندگی کرد ، هیچ امر معیشتی وجود ندارد.

تصویر بزرگتر

هر چند سال یک مستند جدید منتشر می شود و ادعا می کند نمایانگر صنعتی است که به محیط زیست ، حیوانات ، مردم آسیب می رساند یا طبق معمول هر سه. فیلم ترسناک این سالها فیلم نتفلیکس بود دریانوردی، که تأثیر مخرب ماهیگیری تجاری بر اقیانوس های ما و آسیب هایی که به زندگی دریایی وارد شده را بررسی می کند. در حالی که صحت چنین مستندهایی به شدت مورد اعتراض قرار گرفته است ، اما آنچه غیر قابل انکار است عصبی است که آنها به مصرف کنندگان وارد می کنند. دریانوردیفراخوان نهایی اقدام – برای جلوگیری از خوردن ماهی – برای اکثر مصرف کنندگان کمی کشش آور است ، اما این بدان معنا نیست که این نوع فیلم ها تأثیری ندارند. اثرات ناک باعث می شود برخی از مصرف کنندگان در مصرف خود تجدید نظر کرده و مصرف خود را کاهش دهند ، از بسته بندی پلاستیکی که استفاده می کنند بیشتر آگاه باشند و با دقت بیشتری ادعاهای پایداری بسته را بررسی کنند و داستان سرایی احساسی به طنین انداختن پیام کمک می کند تا مدتها پس از فراموش کردن پیام آمار دقیق

بیش از هر چیز ، مصرف کنندگان آگاهی بیشتری از چگونگی بهم پیوستن مسائل اقیانوس ، آب و هوا و تنوع زیستی پیدا می کنند. ما شاهد تأکید جدیدی در مورد صید بی رویه ماهیان هستیم – و به طور کلی مصرف حیوانات – در شرایط عمیق تر بحران آب و هوا. این بدان معناست که انتظارات مصرف کنندگان از اصول اخلاقی خریدهایشان به طور فزاینده ای پیچیده شده است. تحقیقات انجام شده توسط Mintel Purpose Intelligence نشان می دهد که ، به عنوان مثال ، در میان مصرف کنندگان در استرالیا ، برخی به دلایل پایداری بدنبال ماهی پرورشی هستند و برخی دیگر از ماهیان پرورشی به دلیل عدم پایداری و ناسالم بودن ماهی پرهیز می کنند.

پیچیدگی اینجا در این واقعیت نهفته است که هر دو روش می توانند پایدار نباشند ، اما تا حد زیادی به عملکردهای خود شیلات بستگی دارد. بنابراین ، برای مارک ها مهم است که مسائل مجاور را درک کنند و ترس های مصرف کنندگان را نیز برطرف کنند. به عنوان مثال ، این ادعا “صید وحشی” ممکن است به منظور برانگیختن تصاویر یک ماهیگیر در حال حمل ماهی تازه از اقیانوس باشد ، اما مصرف کنندگان در مورد مسائلی مانند صید کمکی و خسارات ناشی از صید کف اقیانوس بیشتر آگاهی دارند. به همین ترتیب ، ماهیان پرورشی از این موضوعات جلوگیری می کنند اما در عوض نگرانی هایی در مورد مواد افزودنی ، آنتی بیوتیک ها ، رفاه ماهی و تخریب زیستگاه محیط زیست ایجاد می کنند.

در کنار این موضوعات ، سازمان تجارت جهانی مدتهاست که به دنبال پایان دادن به یارانه های دولت است که صنایع صیادی را تقویت می کند – عامل بهره برداری بیش از حد از جمعیت ماهیان جهانی در حالی که به کشورهای ثروتمند کمک می کند تا از ماهیگیر مقیاس کوچک در کشورهای فقیرتر که به اقیانوس اعتماد می کنند ، رقابت کنند. برای تأمین معاشرت خود. مصرف کنندگان قطعات را کنار هم می گذارند و می فهمند که چگونه مصرف آنها تأثیرات زیادی دارد و مارک ها از طرف آنها برای تغییر تلاش می کنند. به عنوان مثال ، در ایالات متحده ، خرده فروش چند ملیتی Walmart هدف خود را تعیین کرده است که تمام ماهی های تازه و منجمد خود را که به فروش می رساند ، توسط شورای نگهداری دریایی تأیید شود ، که ماهیگیری پایدار را ارتقا می دهد. در مواردی که ممکن است دست دولت بسته باشد ، مارک ها می توانند صدای مصرف کننده را تقویت کرده و به عنوان عامل تغییر عمل کنند.

پلاستیک اقیانوس

گزارش سال 2017 گروه حفاظت از محیط زیست Ocean Conservancy نشان داد که بیش از نیمی از 8 میلیون تن زباله پلاستیکی که در اقیانوس به پایان می رسد از پنج کشور چین ، اندونزی ، فیلیپین ، ویتنام و تایلند است. از آن زمان ، این منطقه گام های کوچکی در جهت مهار وابستگی خود به پلاستیک برداشته است زیرا مصرف کنندگان از تأثیر استفاده از پلاستیک در اقیانوس مورد نظر آگاه شده اند. اماکن توریستی مانند بالی ، پنانگ و بوراکای با ممنوعیت کیسه های پلاستیکی حرف اول را زدند و بسیاری از خرده فروشان در منطقه با مقاومت کم در برابر مصرف کنندگان ، هزینه های کیسه های پلاستیکی را اجرا کرده اند. در واقع ، تحقیقات مینتل نشان می دهد که مصرف کنندگان به طور فزاینده ای از لزوم تغییر عادت های خود آگاه هستند. 77٪ از مصرف کنندگان ایالات متحده می گویند که اقدامات پایدار یک فرد می تواند تأثیر جهانی داشته باشد در حالی که 78٪ فکر می کنند ابتکارات گسترده برندها برای محافظت از محیط زیست لازم است. در انگلیس ، 45٪ از مصرف کنندگان می گویند آلودگی پلاستیک یکی از مهمترین نگرانیهای اخلاقی آنهاست ، در حالی که 84٪ از مصرف کنندگان چینی می گویند که آماده تحریم شرکتهایی هستند که رفتار غیراخلاقی دارند.

در آمریکای لاتین: سالانه 67،400 تن پلاستیک در اقیانوس های آمریکای لاتین دفع می شود ، مکزیک نیم میلیون تن زباله پلاستیکی تولید می کند که در نهایت به دریا می رسد. در برزیل ، 31٪ از بزرگسالان به روند تولید محصولات خریداری شده توجه می کنند. و در ایالات متحده ، با توجه به Mintel Global Trend Driver ‘Surroundings’ ، 49٪ از مصرف کنندگان مایلند از اخلاق و اعتبارات زیست محیطی یک شرکت مطلع شوند. تقریباً سه چهارم مصرف کنندگان آمریکایی سعی می کنند طوری رفتار کنند که برای محیط زیست مضر نباشد.

مشکل پلاستیک اقیانوس دو برابر است: جمع آوری زباله های پلاستیکی که در حال حاضر اقیانوس ها را آلوده می کند و از وهله اول از رسیدن پلاستیک بیشتر به آبراه ها جلوگیری می کند. مارک ها رویکردهای نوآورانه و جامعی را برای این مشکل در پیش گرفته اند. در فیلیپین ، فروشگاه های پلاستیکی مبادله در ازای زباله های پلاستیکی ، مواد غذایی و کالایی را در اختیار جوامع قرار می دهند و سپس آنها را به آجرهایی تبدیل می کنند که برای پروژه های مسکن ارزان قیمت مورد استفاده قرار می گیرند. شرکت مواد شیمیایی و کالاهای مصرفی آلمان با همکاری بانک پلاستیک ، Social Plastic را در لباسشویی و بسته بندی لوازم خانگی آنها ادغام می کند. پلاستیک اجتماعی قبل از ورود به اقیانوس ، از پلاستیک جمع آوری شده توسط مردم و جوامع محروم استفاده می شود و هدف دوگانه آن تمیز کردن زباله های پلاستیکی متصل به اقیانوس و فراهم کردن راهی برای خروج از فقر برای جمع کنندگان است.

بسیاری از مارک ها در تلاشند تا استفاده از پلاستیک های بکر را محدود کنند و فقط از پلاستیک زباله بازیافتی استفاده کنند. مارک زیبایی استرالیایی Ultraceuticals با همکاری Ocean Waste Plastics (OWP) در جهت کاهش استفاده از پلاستیک بکر و از بین بردن زباله های پلاستیکی از اقیانوس به طور همزمان کار می کند. در حالی که فرآیند انتقال برای مارک هایی در صنایعی مانند زیبایی که نیازهای خاصی از بسته بندی آنها را دارند ، دشوار است ، اما مارک ها تشخیص می دهند که این فرایندی است که ارزش انجام آن را دارد بدون توجه به موانع ، زیرا مصرف کنندگان به طور فزاینده ای انتظار دارند.

شفافیت کلیدی است

مصرف کنندگان به ادعاهای بسته بندی کمک می کنند تا به آنها در انتخاب مطابق با ارزش آنها کمک کنند و اعتماد خود را به گواهینامه های بسته از سازمان هایی که برای اطمینان از محیط زیست اختصاص داده شده اند ، اطمینان دهند. تأثیر خالص مستندهایی مانند دریانوردی این است که آنها اعتماد مصرف کننده به این گواهینامه ها را از بین می برند ، به این معنی که مارک ها به راحتی نمی توانند به اتحاد با سازمان های شخص ثالث برای کاهش نگرانی های مصرف کننده اعتماد کنند. برای نشانگرها ، واقع بینانه تر بودن در مورد چالش هایی که صنعت آنها با آن روبرو است و شفافیت در مورد شیوه های خود ، نشان دادن تکالیف خود به طور فزاینده ای مهم خواهد بود.

مصرف کنندگان به دنبال تلاشی صادقانه هستند و این نیاز به شفافیت و پاسخگویی اساسی در سراسر زنجیره تأمین در تعیین و دستیابی به اهداف پایداری دارد. یکی از مهمترین عناصر مسئولیت پذیری واقعی ، جمع آوری اطلاعات و داده هایی است که این اقدامات را قابل اندازه گیری می کند. بدون درک واقعی ماهیت و مقیاس مسئله ، نمی توانیم بفهمیم چه تلاشی باعث ایجاد تغییر می شود. این فرصت برای کسب و کارها فراهم شده است تا در این موارد پیشقدم شوند و به راه حلهای واقعاً نوآورانه برسند – رویکردهای جدیدی که مصرف کنندگان را هرچه ترس آنها را از بین می برد ، هیجان زده می کند. گرچه راه رسیدن به پایداری دشوار است ، اما لازم نیست خسته کننده باشد و مصرف کنندگان مشتاق هستند که برای سوار شدن در این مسیر شرکت کنند.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>