آینده صنعت IP و صنعت مجاز کالا

Category: اخبار زیبایی پوست و مو | No comments

[ad_1]

ساموئل یی


ساموئل مدیر گروه خرده فروشی ، فناوری و رسانه در Mintel ، برای بازار چین است. ساموئل دارای تجربه تحقیقاتی غنی با تمرکز بر تحقیقات بازار خرده فروشی ، نوآوری محصول ، تحقیقات مصرف کننده و استراتژی تجارت و غیره است.

در پایان سال 2020 ، نام تجاری اسباب بازی طراح POPMART در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ قرار گرفت و ارزش بازار آن یک بار از 100 میلیارد HKD فراتر رفت. این برند با هدف اشتیاق مصرف کنندگان جوان به اسباب بازی های مرسوم ، مد روز با “جعبه کور” رونق گرفت و طی ده سال گذشته به تدریج در مقیاس فعلی رشد کرد.

جعبه کور به جعبه اسباب بازی اطلاق می شود که مصرف کنندگان نمی توانند از قبل سبک خاص محصول را بدانند ، بنابراین دارای یک سطح تصادفی با آن هستند. فقط با باز کردن آن می دانید که چه چیزی خریداری کرده اید. ویژگی های IP محصولات جعبه کور را می توان به سه دسته تقسیم کرد: IP اصلی طراح ، IP کارتون و IP مشتق. توانایی شناسایی و امضای مداوم IP اصلی طراح با کیفیت بالا نیز یکی از رقابت های اصلی شرکت های جعبه کور است. صنعت اسباب بازی و صنعت صدور مجوز IP در چین در مرحله توسعه سریع قرار دارد و تقاضای بازار برای اسباب بازی های IP در حال حاضر در یک دوره گسترش سریع قرار دارد.

چگونه مارک های Blind Box می توانند در رقابت برجسته شوند

اولین گزارش سالانه POPMART پس از انتشار عمومی ، رشد درآمد و سود سالانه را نشان می دهد ، اما نرخ رشد در مقایسه با دو سال گذشته که مربوط به رقابت شدید بازار بود ، به طور قابل توجهی کند شد. برای مارک های جعبه کور ، توسعه IP جدید و نوآوری IP موجود کلید تجارت است.

بازار جعبه کور با رقابت در برندها بیش از پیش شلوغ می شود. MINISO به غیر از بازیکنان قدیمی بازار ، مارک TOPTOY خود را راه اندازی کرد و موزه های داخلی و سایر نهادهای فرهنگی نیز وارد بازی شده اند. در عین حال ، توجه مصرف کنندگان نسل جدید به جعبه های کور نیز به سرعت در حال تغییر است. مارک های برتر باید جذابیت IP برای مصرف کنندگان را تقویت کنند تا چشم انداز توسعه آینده برند را خوش بینانه نگاه دارند.

معاشرت IP برای “Grown-Ups”

علاوه بر شناخته شده ترین سری جعبه های کور “Molly” ، در حال حاضر بیش از 90 IP تحت POPMART وجود دارد. در واقع ، IP نه تنها در اسباب بازی های مرسوم ، مد روز مورد استفاده قرار می گیرد ، بلکه به طور گسترده ای در محصولات فرهنگی و خلاق ، مواد غذایی ، لوازم آرایشی و سایر زمینه ها نیز استفاده می شود. تحقیقات مینتل نشان می دهد که در حالی که مصرف کنندگان همچنان محصولات با ارزش افزوده را دنبال می کنند ، عناصر فرهنگی IP به زندگی مصرف کنندگان نفوذ می کنند. در حالی که مارک ها همچنان از IP در نوآوری های بازاریابی استفاده می کنند ، بازار کالاهای دارای مجوز IP در چند سال گذشته رشد مداومی را حفظ کرده است.

در تحقیقات Mintel در سال گذشته ، ما دریافتیم که علاوه بر جوانان 18 تا 29 ساله ، مصرف کنندگان 30 تا 39 ساله نیز کلیدی ترین بخش خرید محصولات مرتبط با IP هستند. و در همین حال ، بیش از نیمی از مصرف کنندگان فکر نمی کنند که فقط کودکان و جوانان IP را تعقیب کنند.

پدیده محافل فرهنگی به مصرف كنندگانی كه همان IP را دوست دارند ، اجازه می دهد تا قطعه های مربوط به IP را از طریق سیستم عامل های اجتماعی جمع آوری و به اشتراک بگذارند. یک واقعیت وجود دارد که مصرف کنندگان در حال حاضر توجه بیشتری به شخصیت های خود دارند ، این روند نیز در ذکر شده است هویت درایور Mintel Trend.

آنچه ما فکر می کنیم

برای دستیابی به توسعه طولانی مدت ، استفاده از IP باید متنوع تر باشد و گروه های بیشتری از مصرف کنندگان را تحت پوشش قرار دهد. انگیزه عاطفی درونی کلید پرداخت هزینه کالاهای IP برای مصرف کنندگان است ، بنابراین تنها راه برجسته سازی در رقابت ، ایجاد تمایز و کسب واقعی شناخت ذهنی و عاطفی مصرف کنندگان است.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>